søndag 21. juli 2013

Min juleglede



Jeg har en ekte juleglede som titter frem når august måned kommer. Det klør i fingrene etter å ta frem julepynten. Jeg elsker julen og det som hører med. Følelsen, lukten, varmen og gleden. Alt dette tar jeg med meg inn i november og desember.



Jeg starter julegavehandlingen allerede i januar siden det er mange på julegavelisten vår. Jeg virkelig koser meg når jeg handler gavene. Hver og en på listen får noe nyttig, noe de har ønsket seg. Men det er vanskelig å kjøpe noe til noen som har det meste. Et gavekort, film eller en kurv full ost, kjeks og vin, kanskje.




Jeg elsker å skrive lister. Jeg har julegaveliste, handleliste for julematen, julekakeliste og lister over gjøremål i november og desember. Alt skal skrives ned og brukes år etter år.

Min juleglede nyter jeg. Jeg vet ikke hva det er med julen som gjør spesiell. Men jeg virkelig elsker julen og alt ved den. Tenk om alle kunne få oppleve en skikkelig flott jul og gleden ved den.


1 kommentar:

  1. Hei!
    Må bare kommentere dette jeg! Jeg har det helt på samme måte, og klør i fingrene etter å ta skikkelig tak i julen! :)Fint innlegg, som ikke gjorde at jeg gleder meg mindre til jul ;)
    Hilsen mkristine

    SvarSlett